02.08.17 21.00 Chamber Music Festival, Delft VECCHI REQUIEM
03.08.17 22.00 Theater aan Zee, Ostend AND UNDERNEATH THE EVERLASTING ARMS
04.08.17 22.00 Theater aan Zee, Ostend AND UNDERNEATH THE EVERLASTING ARMS
Het requiem van Orazio Vecchi en andere nooit eerder uitgevoerde werken van George de La Hèle en Duarte Lobo rolden eind 16de, begin 17de eeuw van de persen bij Plantijn en Phalesius in Antwerpen. Graindelavoix nam dit prachtige programma in wereldpremière op bij Glossa en brengt het nu in de Oude Kerk in Delft!
– – –
The Orazio Vecchi requiem and other never performed pieces by George de La Hèle and Duarte Lobo were printed at the offices of Plantin and Phalèse in Antwerp at the end of the 16th, beginning of the 17th century. Graindelavoix recorded this beautiful music in world première for Glossa and performs it now in the Oude Kerk in Delft!
BECKETT @ THEATER AAN ZEE
Polyphony – insomnia – Beckett
Graindelavoix is opnieuw te gast op TAZ in Oostende, deze keer met het Beckett project in de Sint-Petrus-en-Pauluskerk op 3 en 4 augustus!
And underneath the everlasting arms gaat over slaap, of beter, over slapeloosheid, niet in staat zijn te slapen, de slaap bewust uitstellen, opschorten, uitputten, of beter, over dat rare fenomeen dat de Fransen sommeil noemen, dromen zonder te slapen, de conditie van de slaapwandelaar. Het programma is een vreemde archeologie van de slapeloosheid, waarvan 16de eeuwse composities voor het avondofficie van de completen de kern uitmaken (Josquin, Sheppard, Gombert, Lasso) samen met incantaties van de 20ste eeuwse schrijver en insomniac par excellence Samuel Beckett (Still, For to end yet again). Een unieke kans om deze nooit eerder uitgevoerde proza-teksten van Beckett in performance te horen in een uitzonderlijke setting!
– – –
Graindelavoix returns to Ostend for two performances at Theater aan Zee, this time with the Beckett project on August 3th and 4th!
And underneath the everlasting arms is a program about sleep, not being able to sleep, deliberately postponing, suspending, exhausting sleep, a strange archeology of insomnia, based on 16th century musical works for the evening office of compline (Josquin, Sheppard, Gombert, Lasso) and incantations by the 20th century writer and ‘insomniac par excellence’ Samuel Beckett (Still, For to end yet again). A unique opportunity to hear those never performed texts in an exceptional setting!
“Ik vind mijn extase in devote broederschappen, zeker als die polyfoon gebekt zijn en zestiende-eeuwse drugs dealen. Lijd je aan slapeloosheid, dan is dit je medicijn. Gedestilleerd uit pure schoonheid, oraal toe te dienen, meldt de bijsluiter. En als buurman van de St. Petrus-en-Pauluskerk ken ik de griezelige betovering van een neogotisch decor. De kerk is weer cool, en de teksten van Beckett.”
Luc Janssen (Knack Focus, juli 2017)
Performers/singers: Anne-Kathryn Olsen, Carine Tinney, Razek-François Bitar, Albert Riera, Andrés Miravete, Marius Peterson, Arnout Malfliet, Joachim Höchbauer and Björn Schmelzer
Beckett-incantations: Anne-Kathryn Olsen, Carine Tinney
Scenography and dramaturgy: Margarida Garcia
Light: Koen Broos
Sound: Alexandre Fostier
Concept and artistic direction: Björn Schmelzer
In collaboration with Resonanzen Konzerthaus Vienna, Maerzmusik Berlin, Wilde Westen Festival van Vlaanderen Kortrijk and Hospital of Undersized Gestures, Lisbon.
August 3th, 22.00, Sint-Petrus-en-Pauluskerk, Ostend (BE)
August 4th, 22.00, Sint-Petrus-en-Pauluskerk, Ostend (BE)
Graindelavoix, requiem, Theater aan Zee
Comments RSS Feed